Singel in the city!

Hej! Här är jag! En toppentjej i mina bästa år. Charmig hopplös och alldeles.. alldeles singel.. Häng med på min resa genom singel-livets berg och dalbana!

My chicks

Kategori: Allmänt

 
Som singeltjej i en storstad någonstans i Sverige handlar det inte endast om männen, utan även om tjejerna. Jag har sammanlagt 7 tjejer som är störst del av mitt liv på den fronten, varav 6 av dessa ingår i vad man kan kalla "tjejgänget". För att få en bild av dessa för senare inlägg kommer här en beskrivning av vilka de är och hur det hela ser ut.
 
 
På dagis fick jag min första bästis, vi kan kalla henne "Cissi". Vi bodde dessutom nära varandra och blev bästisar direkt och var sedan dess oskiljaktiga. Hon är utan tvekan stilikonen i vårt gäng. Modemedveten, klädintresserad och utseendeintresserad. Hon är sedan några år gift med sin, sedan länge, sambo.
 
 
Det fanns även en annan granntjej som vi brukade leka mycket med, men som inte gick på vårt dagis som vi kan kalla "Frida". Jag och Cissi var närmst, lekte alltid på dagis o sedan hemma, och väl hemma var ibland också Frida med, så vi tre lekte ofta tillsammans. När vi väl börja skolan gick det i perioder hur ofta Frida var med då hon gick i en annan klass än mig o Cissi. Detta gick i perioder fram till högstadiet då vi tre var i princip oskiljaktiga hela högstadiet. Frida har alltid varit populär med sitt "klassiska skandinaviska utseende, naturliga skönhet och lättsamma skratt. Hon har alltid varit lång och kurvig på "rätt sätt". Det var hon som vid 13 års ålder introducera mig in i världen av festande, drickande, killar och hela den biten. Hon var först av oss alla med allt när vi var i den åldern. Hon är idag tillsammans med ett ex till mig.
 
 
 
Givetvis var även andra välkomna att vara med, speciellt när man började skolan som sagt, men trots det höll Cissi och jag alltid ihop. I lågstadiet var det framförallt en annan tjej som gick i samma klass som även vid tillfälle följde med hem och lekte, "Sara" kan vi kalla henne. Det gick i perioder att hon var med, och detta gick i perioder ett bra tag, ungefär fram till gymnasiet, då vi alla "slöt" upp tillsammans. Sara har alltid varit mycket "tuffare" än oss andra, som slogs med andra tjejer och än idag är hon den i gänget som är rappast i käften och inte någon man ska bråka med om man inte känner henne. Men hon är även väldigt rak o ärlig och has your back om man känner henne. Hon är idag ganska nybliven sambo med en kille hon haft en del on/off -förhållande med ett tag.
 
Under gymnasiet tillkom sedan två tjejer ganska sporadiskt, "Lina" och "Anni". De gick båda på min skola och vi blev snabbt vänner, och på så sätt kom de även att bli en del av gänget mer eller mindre.
 
Lina är precis som jag singel, vilket resulterat i att hon idag är en av dem jag umgås med oftast utav dem alla. Detta främst pga av att vi bor nära varandra och för att våra liv ser i principa likadana ut just nu. Det är därför henne jag går ut med mest om helgerna och henne jag dricker vin och skvallrar killar och kärleksbekymmer mycket med. Vi som personer både lika o olika. Jag är något lugnar medan Lina är väldigt exentrisk, livlig och högljuljd, annars har vi ungefär samma syn på mycket. Hon är längre än mig och väldigt slank, annars samma ögonfärg och hårfärg, och vi har fått höra att vi har något liknande ansiktsdrag.
 
 
Anni är liksom jag och Lina också singel, sedan ett bra tag. De är lite mina "eviga singlar, precis som jag" ;). Anni och jag är väldigt mycket likadana. Vi har nästan identiska personligheter, med skillnaden att hon kanske är liite galnare än mig, men vi har förbaskat kul tillsammmans och pratar om allt! Även hon har periodvis varit den som jag umgåts mycket på tu man hand med sista åren, då våra liv är mer lika än dem som är gifta och sambor. Tyvärr bor vi inte lika nära varandra idag, så det blir inte lika spontant som förut, men när det blir har vi så kul!! En annan tråkig sak är att Lina och Annie inte riktigt funkar ihop längre så skiftar mitt umgänge nuförtiden ofta dem emellan (när det är på tu man hand (de umgås fortfarande så pass som när vi ses hela gänget)). Annie en period, Lina en period. Inte för att det är sagt så, bara blivit så.
 
 
Efter gymnasietiden tillkom även "Fiffi". En vacker, supersocial, sprudlande tjej som vi träffade på en fest. Det tog inte lång tid förren hon var en del i gänget. Hon är nu nysingel och även blivit en del festande med henne i omgångar. Min relation till henne är väldigt liknande den jag har till Lina och de båda har även liknande personligheter och kommer väldigt bra överens. Vi umgås både på tu man hand, och vi tre tillsammans en del om krog-kvällarna.
 
 
Min sjunde fina vän träffade jag på jobb. Vi jobbar inte längre tillsammans, men hon blev snabbt, och är än idag en av mina absolut närmsta vänner. Jag skulle säga att Cissi är min bästa barndomsvän, och kommer på så vis alltid vara en bästa vän, medan Hannah, som vi kan kalla henne, är min bästa vuxen vän. Hon är inte alls som någon av de andra. Hon är den mest naturliga människa jag känner. Både utseendemässigt och i sättet. Enkel, sund, sportig och en otroligt fin vän! Vi umgicks som mest från att vi träffades något år efter gymnasiet och några år framåt. Sen träffade hon sin man som hon nu är gift med, och man ser varandra allt mer sällan, tyvärr! Men det blir ändå en hel del middagar, promenader och träningspass tillsammans. Hon är nog den jag öppnar mig för mest av alla tjejerna, och den jag skulle ringa om jag behövde en njure...typ... haha jag vet att hon alltid skulle ställa upp. Vi anförtror varandra ALLT och den jag litar på mest.
 
 
 
Så där har ni en liten blick på hur det ser utt i mitt umgängesliv. Något som kan vara intressant att veta till senare inlägg.
 
Nu väntar nog kvällens taxi på mig där nere då det är dags att ge sig ut på stadens gator. Det är ju lönehelg, och staden väntar på en singeltjej som mig! :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: