Singel in the city!

Hej! Här är jag! En toppentjej i mina bästa år. Charmig hopplös och alldeles.. alldeles singel.. Häng med på min resa genom singel-livets berg och dalbana!

HAN med stort H??

Kategori: Allmänt

Okej, för att ni ska förstå detta måste jag gå tillbaka i tiden, lååångt tillbaka i tiden. Måånga åår tillbaka i tiden.

Tiden då jag och Mr P precis träffats.

Vi var ute och handlade och man går förbi många människor, affären är fylld av dom! haha Plötsligt över frysdisken tittar jag bara upp och råkar se en kille, runt min egen ålder. Han var varken bu eller bä, inget i ögonfallande. Ganska tråkig och väldigt vanlig. Men när jag mötte hans blick bara gick det nån konstig varm stöt genom min kropp.

Jag var jättenyförälskad i Mr P då så det var iinte så mycket med det. Men känslan kändes så bra och den kunde faktiskt dyka upp i mitt huvud då och då. Inte för att det betydde något för mig, mest bara kunde den ploppa upp och sedan försvinna lika fort igen.

Kort därefter glömde jag bor det helt.

_____________


Flera år senare, kort efter att det tagit slut mellan mig och Mr P, är jag och en kompis ute och handlat i mataffären. Det är fullt som vanligt och plötsligt bumper jag och en kille in i varandra. Ursäkta säger han och jag hinner titta upp precis som han vänder sig om. Det var HAN, samma kille som då. Mitt hjärta slog oväntat ett extra slag och samma känsla som flera år tidigare infann sig igen.

Efter den gången dök han upp i mina tankar, - ofta!

VARFÖR??

Han var extremt alldaglig och stod verkligen inte ut ur en folksamling. Han var inte störande ful, men verkligen inte iögonfallande snygg. Där var måånga snyggare killar jag kunde fastnat på. Men nej, jag fastnade på honom, ordentligt!

Jag kunde inte sluta tänka på honom. Hn fanns till och från i mina tankar, men det ville jag inte berätta för någon. Det kändes ju URFÅNIGT! Även för miig själv!
Jag kände ju inte killen! Hade aldrig sagt ett ord till varandra. Han visste säkert inte ens att jag existera. det hela var bara urfånigt.

Jag försökte släppa tanken och efter hand som tiden gick glömde jag bort han igen.

________________

Så plötsligt en dag sitter jag inne på en dejtingsajt. Nästan precis skrivit in mig och tänker aja, kan ge det ett försök. Det är så många som pratar sig varma om det.
Jag hade varit där ett par veckor, tittat runt, tyckte inte där var något intressant alls.

Så plötsligt en dag sitter jag där inne och tittar runt och så från ingenstans dyker hans bild upp! En bild på HAN, Mr H!
Mitt hjärta slog dubbla volter och jag tappade nästan andan!

Vad var detta jag kände?? Vad hände? hur kunde jag ens känna såhär för någon som var ingenting till mig.. Fortfarande kände jag mig superfånig, men samtidigt som en fjortis förälskad i sin idol eller något haha En ren fantasi....

Men där var han nu iallafall, Med bild, namn, fakta och tillgång till kontakt.. mitt framför mig....


Kommentarer

  • The Price of love - Bloggdesign säger:

    Vad roligt att man kan ha en sån blogg där man berättar om singel livet :)

    Svar: Tack, ja man behöver väntilera ibland! :)
    Singel in the city

    2010-07-22 | 20:43:26
    Bloggadress: http://thepriceoflove.blogg.se/

Kommentera inlägget här: