Singel in the city!

Hej! Här är jag! En toppentjej i mina bästa år. Charmig hopplös och alldeles.. alldeles singel.. Häng med på min resa genom singel-livets berg och dalbana!

Mr R vs. Mr U?

Kategori: Allmänt

Olickligtvis "träffade" jag då både Mr R och Mr U samtidigt...

Jag var inte tillsammans med någon av dem, även då relationen med Mr R emellanåt såg ut att leda till ett seriöst förhållande, men änsålänge dejtade vi endast.

Mr R och Mr U är varandras motsatser och gav mig därför totalt olika saker, men som jag båda behövde..

Mr R gav mig allt smicker, uppskattning och uppvaktning i världen.
Han var lite gamaldags av sig och tyckte att män är män och kvinnor är kvinnor och man har lite olika "roller" i ett förhållande. Jag tyckte det va helskönt eftersom dagens samhälle är helt för fixerad vid att det ska vara så överdrivet jämnlikt och könslöst. Även jag tycker om att känna mig kvinnlig och vill ha en man som "stå" för vissa saker. Tar initiativ, notan m.m.
Han behandlade mig som en prinsessa och såg alltid till att jag hade det bra, samtidigt som han kändes lite som ett överhud, fast på ett bra sätt.
Trots det inte dominant. Jag har en stark vilja och starka åsiikter och de kunde jag ventilera och disskutera mer med honom än någon annan. Oj, vilka disskusioner vi kunde ha, men väldigt intressanta och jag älskade verkligen att ha hittat någon jämnlik där att kunna disskutera allt med.
Han var romantisk, påhittig, den perfekta mannen att ha det perfekta förhållandet med.

Trots allt detta och trots nätter tillsammans stannade det alltid vid kyssar. Inget sex. Personligen gjorde det mig inte så mycket, njöt i fulla drag av uppskattningen och uppvaktningen o myset med honom.. Men började ändå tillsut fundera.. han är man och män brukar ha svårt att hålla sig så.. Visseligen hade jag hört honom säga vid något helt annat tillfälle att han om han är ute efter något seriöst han vill satsa på aå tar han det väldigt lugnt och vill bygga upp något först.. Trots detta kunde jag inte låta bli att undra....


Mr U däremor var inte romantisk för fem öre. Han var mer som en polare, som jag hade bra sex med. Vi festade tillsammans någon enstaka gång, men mest kolla vi film, låg och mös och snackade lite ytligt. Han var inte mycket för att disskutera och inte särskillt intresserad av framtiden eller att bygga sig någon karriär. Han hade inga direkta mål.
Men sexet var bra, attraktionen var stark, han var väldigt mysig och go och jag trivdes riktigt bra i hans sällskap. Hans personlighet och utstrålning var stark.
Där fanns en känsla där som inte riktigt infann sig med Mr R. Dock inte någon känsla som gjorde att jag ville inleda något förhållande med honom. Bara att han fick mig känna. Piriod.


Eftersom jag var så säker på var jag och Mr U stod så kunde vi prata andra tjejer och killar med varandra - precis som polare. Jag kände aldrig minsta lilla sting av svartsjuka när han berättade om någon annan tjej. Han visste därför också om Mr R.
Mr R däremot visste inget om Mr U. Jag visste ju inte riktigt var jag och Mr R stod och om vi var på väg mot något seriöst. Kändes väldigt fel att nämna något om Mr U då.

Det var ju inte så att jag träffade Mr U hela tiden, bara någon gång då och då, ungefär varannan helg. Det var i huvudsak Mr R jag träffade..

Kommentarer

  • simone säger:

    låter jobbigt, hoppas du träffar den rätta!

    2010-07-18 | 16:42:43
    Bloggadress: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här: