Singel in the city!

Hej! Här är jag! En toppentjej i mina bästa år. Charmig hopplös och alldeles.. alldeles singel.. Häng med på min resa genom singel-livets berg och dalbana!

Invecklat!

Kategori: Allmänt

Jaha, så här stod jag nu med känslor för Mr U. Känslor som jag aldrig skulle få och som jag faktiskt aldrig trodde jag skulle få heller.

Och jag kunde inte berätta det för honom heller. Jag hade ju redan avvisat honom på det sättet en gång, och nu verka han inte ett dugg intresserad av något mer. Han verkade inte ens intresserad i smyg..

Detta kändes inte alls bra längre.

Jag kan väl inte säga att jag var direkt KÄR i honom. Jag skulle inte kunna se en framtid med honom och jag ville inte vara med honom varje minut på dygnet precis.

Men ändå tillräckligt för att plötsligt inte vilja att han skulle träffa andra tjejer, jag ville plötsligt ha ensamrätt på honom.  Tillräckligt för att jag skulle känna ett litet hugg i hjärtat om han skulle nämna någon  annan tjej när vi satt och snackade. Tillräckligt för att jag plötsligt började bli svartsjuk och undra tyst för mig själv vem det kan ha varit varje gång hans mobil ringde eller pep till.

Detta funkade inte. Detta arragemanget mellan oss med kravlös vänskap och sex med friheten kvar och möjligheten att träffa andra samtidigt funkade VERKLIGEN inte för mig längre. Inte om jag skulle gå omkring och vara svartsjuk och undra, det skulle bara sluta med att jag blev ordentligt sårad...

Åh, plötsligt kändes allt så invecklat och så jobbigt!!

Jag ville inte detta! Jag orkade inte detta!

Det hade varit förmycket av invecklat och besvikelser med kärleken. Allting slutade bara fel och jag var trött på att få upp hoppet och sen bara bli besviken varenda gång.. Sårad, antingen av killen jag träffade eller av mig själv.

Utöver det var det mycket annat i mitt liv då som inte ländes så bra, det blev bara för mycket på en gång och jag kände att jag hade inte energin till killar/män/kärlek mer. Iallafall inte just då.

Jag lade ner allt vad killar heter. Och denna gången ordentligt!

Inga mer smyg sms, samtal eller träffar. Inget mer flörtande eller mottagande.

Jag stängde ner, totalt! Blev totalt imun mot allt vad charm, utstrålning och killar heter.

Jag orkade inte ens prata eller svara när någon kom fram på krogen för att vara trevlig. Jag orkade inte ens titta år deras håll längre.

Jag tog en rejäl PAUS!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: